- Kan ik materiaal huren op locatie?
Uiteraard. Er zijn op locatie genoeg rackets en ballen beschikbaar. Ook als je deze nog niet hebt gereserveerd via Playtomic.
- Moet ik lid worden om te spelen?
Nee, wij zijn een zogenaamde “Pay-and-Play” club. Je betaalt dus alleen voor de momenten dat je speelt en geen vaste kosten.
- Kan ik omkleden / douchen op locatie?
Op locatie ‘de Scheg’ kan dat, je kunt gebruik maken van de kleedkamers en douches van sportcentrum de Scheg.
Op locatie ‘Borgele’ kun je wel omkleden, maar niet douchen.
- Wat gebeurt er als het slecht weer is?
Op locatie ‘de Scheg’ kun je lekker droog spelen.
Op locatie ‘Borgele’ kan er gespeeld worden tot het moment dat spelen onverantwoord is:
– KNMI code geel/oranje/rood in Overijssel betreffende windstoten, hozen, onweersbuien of zware regen
Als dit het geval is wordt er uitgeweken naar de Scheg. Als dit niet mogelijk is vindt restitutie plaats in de vorm van een speeltegoed. In alle andere gevallen bepaalt de host of de banen bespeelbaar zijn. Wij gaan uit van: ‘Bij geen bericht gaat het door’. - Welke schoenen moet ik aan?
Idealiter speel je padel op een outdoor tennisschoen met gravel zool (vissengraat). Heb je dit niet? Dan kun je ook spelen op ander sportief schoeisel. Belangrijk is wel dat er geen spikes, noppen of nopjes onder zitten.
- Zijn er ook rackets en ballen te koop?
Ja, op locatie de Scheg hebben we een testbord met rackets van diverse merken zodat je rackets kan testen om jouw perfecte keuze te bepalen. ook hebben we altijd voldoende blikken met ballen op voorraad.
- Hoe kan ik andere spelers ontmoeten?
Wij organiseren regelmatig evenementen zoals tossmomenten waarop je nieuwe spelers kan leren kennen. Kijk op onze agenda naar de komende activiteiten. Ook zijn er diverse whatsapp-groepen waar je voor aan kan melden
Algemeen
Reserveren
- Hoe kan ik een baan boeken?
Wij maken gebruik van Playtomic, via deze app kun je de beschikbaarheid van de banen goed zien, zelf de gewenste dag/tijd en tijdsduur bepalen en eventuele extra’s (rackets/ ballen) bijboeken. De betaling gaat via iDeal, credit card of speeltegoed.
- Zijn er voordeligere tarieven beschikbaar?
Als je veel speelt kun je een lidmaatschap afsluiten, dan betaal je voor jouw deel van de baanhuur 50% van het normale tarief in de piekuren en maar 25% in de daluren. Hierbij is het wel noodzakelijk de betaling van de baan al in de app te splitsen met je medespelers (split payment).
- Hoe ver vantevoren kan ik een baan boeken?
Je kan via Playtomic 14 dagen vooruit boeken. Wil je verder vooruit boeken, bv voor een speciale bijeenkomst, neem dan contact met ons op via mail of telefoon.
- Hoe annuleer ik een reservering?
Tot 48 uur voor de reservering kan je zelf via Playtomic annuleren en wordt je betaling na enkele dagen teruggestort. Binnen 48 uur kun je niet meer annuleren.
- Op het moment dat ik wil spelen zie ik geen beschikbare banen, hoe kan dat?
Dan zijn waarschijnlijk alle banen al gereserveerd of je probeert verder vooruit dan 14 dagen te boeken.
- Kan ik meerdere banen boeken?
Ja, dan moet je het gehele boekingsproces per baan doorlopen.
- Mijn allereerste boeking via Playtomic App lukt niet. Wat gaat er mis?
Mogelijk klik je op het moment van betalen net iets te snel door. De App wil de eerste keer betalen uit jouw portemonnee maar daar zit dan nog geen tegoed in. Bij het betalen krijg je, met een pijltje, ook de mogelijkheid om een andere betaalmethode te kiezen (iDeal of Credit Card).